Eğitim Modelimiz

GÜNLÜK İŞLEYİŞ

Eğitim modeli olarak PYP ve MEB kazanımlarının birleştirildiği bir program uygulamaktayız. Okul öncesi eğitim programında her bir tema yaklaşık 6 haftalıktır.

  • Ne Biliyorum?, Ne Merak Ediyorum?, Ne Öğrendim ?
  •  Amaç, kazanım ve hedefler doğrultusunda  çocuklar ne öğrendiler?
  •  Hedeflere ulaşıldı mı?

Temaya Başlarken: Çocukların konuyla ilgili neler bildiklerini anlamak için  “Beyin Fırtınası” stratejisi ile temaya başlayarak  'Ne biliyorum?' sorusuna verilen cevaplar doğrultusunda öğretmen konuya nasıl gireceği ve hangi stratejileri kullanması gerektiğiyle ilgili planlama yapar. Konu ile ilgili “ Ne Merak Ediyorum” sorusu ile  çocukların  dikkati konuya çekilir.

Tema Sonunda:  Konuyu tamamladıktan sonra tablonun en son kolu 'ne öğrendim' kısmı çocuklarla birlikte doldurulur.

 

ANAOKULUMUZDA BİR GÜN…

  • Çocukları Karşılama ve Selamlaşma

Öğretmenler kapıda çocukları karşılar, onlarla selamlaştıktan sonra çocukları sınıfa doğru yönlendirir. Öğretmenlerden biri çocukları karşılarken, diğeri gelen çocuklarla ilgilenir, onları çeşitli öğrenme ve ilgi alanlarına yönlendirir.

  • Türkçe / İngilizce Büyük Grup Zamanı   (Beraber Zamanı) 

Her çocuğun isminin söylendiği “Günaydın” şarkısıyla birbirimizi selamlama. Öğretmenin desteği ile çocuklar bir gün öncesi yaşadıklarını anlatır, takvim ve hava durumu çalışması yapılır, çember saati olarak sene başında çocuklarla beraber aldığımız kararlar (Temel Anlaşmalar) tekrar edilir, planlanan gezi ve etkinliklerle ilgili bilgilendirme yapılır, duygu çalışmasının ardından yoklama alınır. Temaya giriş çalışmaları yapılır. (parmak oyunları, şarkı, tekerleme…)

  • Kahvaltı
  • Ders Akışı

Çocuklar ilgilerine göre kendilerine çalışma merkezi seçer, seçtikleri ilgi ve öğrenme alanlarına yönlendirilirler.

İlgi alanları: Matematik, Fen ve Doğa, Drama, Evcilik, Sanat, Yapı-İnşa (blok), Kitap, Okumaya-Yazmaya Hazırlık, Masa Oyunları (yap boz, eşini bul, örüntü takibi vb.).

Öğretmen çocukların çalışmalarını gözlemler, notlar tutar. Gerekli durumlarda öğretmende çalışmalara dahil olur yada mekan değişikliği yapılır.( farklı merkez alanına geçme yada bahçeye çıkılabilir) Çocuklar çalışma zamanında yaptıkları çalışmaları gün sonu değerlendirmede arkadaşlarıyla paylaşır. Çocuklar tüm bu çalışmaları İngilizce ve Türkçe olarak küçük gruplarla çalışır.

  • Branş Dersleri

Her gün belirlenen  saatlerde öğrencilerimiz branş sınıflarına geçerler.

Beden ve Hareket Eğitimi, Satranç, Drama, Akıl Oyunları, Halk Oyunları, Alan Gezileri, Müzik,Görsel Sanatlar

  • Öğle Yemeği
  • Dinlenme Zamanı

Çocuklar sınıflarında sessiz ve dinlenmelerini sağlayacak etkinliklere yönlendirilir. Uzanarak ya da oturarak kitap okuyabilir, müzik dinleyebilirler.

  • Türkçe İngilizce Küçük Grup Zamanı ( ders akışı devam)
  • İkindi Kahvaltısı
  • Büyük Grup Zamanı

Öğretmenler çocuklarla gün sonu değerlendirmesi yapar. Neler  öğrendikleri ile ilgili tekrar yapılır. Bir sonraki gün için plan yapılarak, günün kapanışı sağlanır.

  • Servislerin hareket saati
  • Okul kapanış