DOĞU KARADENİZ GEZİSİ

Doğu Karadeniz gezimizin ilk gününde,  Birinci Dünya Savaşında Cephanelik olarak kullanılan ve günümüzde tarihi dokuya sahip olan mekânda kahvaltı yaptık. Kilise mimarisi ve freskleriyle Kazaz iye Sanatı ve Trabzon’un yöresel Telkâri ve Hasırıyla ilgili Saray Gümüş Atölyesini gezdik. Art Neuve Tarzında yapılan ve Trabzon halkının Ataya armağanı olan Atatürk Köşkü’nü ziyaret ettik. Köşk gezimizin ardından kentin panoramik görüntüsünü sunan Boztepe’ye çıkarak semaver çayı eşliğinde şehri bir de yukarıdan fotoğrafladık.Bununla beraber Sera Gölüne giderek göl manzarasını gördük ve şehir merkezindeki Bedesten ve çarşıyı gezerek ilk günü tamamladık.

Gezimizin ikinci gününde Fransız Çeliğine eş değer kalitede ve el işçiliğiyle ünlü Sürmene Bıçakçılar Çarşısını görüp;  çay molasını enfes bir görüntüye sahip olan Rize Kalesinde verdik. Rize Çaykur Fabrikası müdürü eşliğinde tesiste çayın üretim aşamalarını gözlemledik.  Çay molasının ardından yörenin tüm renklerini ve kültürünü yansıtan Rize Bezi dokuma tezgâhlarını görüp Ayder Yaylası’na hareket ettik.

Fırtına Vadisi gezisinde tarihi Şenyuva ve Çinçiva Köprüleri ile Zilkale’de hatıra fotoğrafı çekip, Fırtına Deresi üzerinde adrenalin düzeyi yüksek parkura sahip alanda rafting heyecanını yaşadık.

Akşam saatlerinde yeşilin her tonunun hâkim olduğu Ayder Yaylasına varıyoruz.

Üçüncü günün sabahında Kalegon, Gelin Tülü Şelalesi, gibi panoramik noktalarda fotoğraf molası veriyoruz.  Ayder Yaylası gezisinin ardından Uzungöl’e hareket ediyoruz. 1.050 m. rakımdaki Uzungöl’e varıyoruz. Vadi ve göl çevresinde yürüyüşler yapıyoruz. Uzungölü fotoğraflayabileceğimiz göle hâkim Manzara Tepesi’ne çıkıp Uzun Gölden ayrılıyoruz. Trabzon’a hareket ediyoruz. Çarşı gezimizin ardından Trabzon Havalimanı’na ulaşıp gezimizi noktaladık.