Mürüvvet Evyap Okulları

Bilim

Bilim ve Teknoloji

ÖĞRENİM DENEYİMLERİ

“Eğer bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse bilimi seçin.” M. Kemal ATATÜRK

Günümüz dünyasında, hızla gelişen bilim ve teknoloji yaşamımızın da gittikçe teknoloji kullanımına bağımlı hâle gelmesine neden olmaktadır. Gün geçtikçe yeni buluşlar olmakta ve bununla beraber bilgi miktarı da artmaktadır.

Bilgi miktarının artması, bilgi çeşitliliğini arttırır ve böylece bilginin içeriği hızla eskimeye başlar. Bu hızlı değişim, gün geçtikçe ilerlemekte ve hiç yerinde saymamaktadır.

Bu değişimin göze alınmasıyla; bu kadar bilginin nasıl öğretileceği, hangisinin öğretilmesinin yararlı olacağı, böylesine geçici bir içeriğin neden öğretileceği gibi sorular karşımıza çıkar. Bu noktada durup düşünüldüğünde öğrenciye bilginin öğretilmesi yerine öğrenciye nasıl öğrenebileceğinin öğretilmesi söz konusu olmuştur. Böylece öğrenci, istediği bilgiye ulaşıp kendine gerekli olan bilgiyi öğrenebilecektir. Bu alt yapı üzerine yapılandırmacı eğitim stratejisi inşa edilmiş ve derslerimiz bu yaklaşıma göre oluşturulmuştur.

Küreselleşen dünya şartlarına uyabilecek öğrenciler yetiştirebilmek amacıyla; öğrencilerimize bilgi, deneyim ve arzu ettikleri mesleklere ilgi geliştirmelerini sağlayabilme, öğrenmeyi öğrenmelerini ve bu sayede iş alanlarının değişen mahiyetine ayak uydurabilmelerini sağlama, bilme ve anlamaya istekli davranma, sorgulama, doğal çevrelere değer verme, mantığa değer verme, eylemlerin sonuçlarını düşünme, bilimsel ve etik değerlere sahip olma, meslek yaşamlarında bilgi, anlayış ve becerileri kullanarak ekonomik verimliliklerini arttırma gibi değerlerin kazandırılması amaçlanır.

Öğrenci
0 +
Öğretmen
0 +
Kapalı Derslik
0
Açık Derslik
0 +

Fen Bilimleri

Evyap Okulları olarak merak eden, düşünen, araştıran, sorgulayan, günlük hayatta karşılaştığı problemlerine çözüm ve proje üretebilen, ürettiği projeleri sunma becerisine sahip, fen okuryazarı bilim insanları yetiştirmek temel hedefimizdir. Bu amaçla öğrencilerimizin tüm bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak onlara bilgiye nasıl ulaşacaklarını öğretmek, düşünme, araştırma ve sorgulama becerilerini geliştirerek yaratıcı sorular sormalarını sağlamak amacıyla etkinlikler düzenler ve tüm bu bilimsel becerileri kullanacakları ortamlar hazırlarız.

Fen bilimleri, fizik, kimya ve biyoloji dersinin en önemli işlevi; bireylerin fen ve mühendislik uygulamaları hakkında bilinçlenmeleri ve gelecek nesillerde bilim okur-yazarlığı kazanmalarıdır. Okulumuzda, öğrencilerimizin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak için laboratuvarlarımızda sınıfta işlenen konuların deney ve gözlemleri yapılır, böylelikle öğrencilerimizin bu konuları pekiştirmeleri, neden-sonuç ilişkisi kurabilme becerileri ve analitik düşünme performanslarının artması sağlanır. Bilime ve yaratıcılığa hevesli öğrencilerimizin yaratıcılık becerilerini geliştirmek amacıyla yurt içi ve yurt dışı kazanım bazlı geziler düzenlenir.

Matematik

Evyap Okulları olarak özgün düşünen, kendisine güvenen, araştıran, sorgulayan,  analitik düşünceye sahip, problem çözme becerilerini gerçek hayatta uygulayabilen bireyler yetiştirmeyi hedeflemekteyiz. Sayıların ve niceliklerin; yapı, özellik ve aralarındaki bağıntıları daha iyi kavrayabilmeleri için öğrencilerimiz ile birlikte ders içi birçok etkinlik gerçekleştirmekteyiz. Matematiğin anlaşılma sürecinde kavramların içselleştirilmesi ve yaşamsal karşılıkları karşısında çıkarımda bulunma ve yorumlama gücünün öğrencilerimize kazandırılması için çeşitli matematik alanlarında farklı ve özgün projelere önem vermekte, aynı zamanda çeşitli turnuvalara da katılmaktayız. Düşünme ve soyut kavramlar arasında köprü oluşturan matematiksel ve mantıksal oyunların kullanımına okulumuzda oldukça önem verilir. Öğrencilerimiz bu sayede dolaylı olarak matematiğin sevilen, kolay anlaşılan, günlük hayatta da uygulanabilen bir ders olduğuna şahitlik ederler. Öğrencilerimizin her yıl katıldığı ulusal ve uluslararası sınavlarla ve katıldıkları olimpiyatlarla öğrencilerimizin gelişimleri okulumuzda sürekli olarak değerlendirilmekte ve ölçülmektedir. Dünya matematik günü kutlamaları, çeşitli kulüp ve gezi etkinlikleri ile öğrencilerimizin matematik dersine karşı ilgileri artırılır.

Matematik dersinin zor ve yorucu bir ders olmadığı konusunda öğretmenlerin öğrencileri yönlendirici konumda olması ve öğrencilere bu anlamda rehberlik etmesi hususuna önem verilir. Ders başarısı için öğretmen, öğrenci ve veli iş birliği önemsenir.

Bilişim Teknolojileri

Özel Mürüvvet Evyap Okulları Bilişim Teknolojileri Bölümü olarak Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi kapsamında öğrencilerimizi 21. yüzyıl becerilerine sahip, teknoloji okuryazarı olan, problemlere çözümcü yaklaşan, üretken dijital vatandaşlar olarak yetiştirmekteyiz.
Derslerimizde, öğrencilerimizin teknolojiyi en doğru şekilde kullanmayı öğrenmelerine ve yeni öğrenme deneyimleri ile kendilerini geliştirmelerine olanak sağlanmakla birlikte güncel teknolojik gelişmeler takip edilerek teknoloji ve eğitim alanındaki yenilikleri derslerimizle bütünleştirmekteyiz. Öğrencilerimiz, dersimizin içeriği kapsamında sadece bugüne değil geleceğe de hazırlanmaktadır.
Özel Mürüvvet Evyap Okulları Bilişim Teknolojileri Bölümü olarak önemli amaçlarımızdan biri, öğrencilerimizin robotik ve kodlama eğitimi almalarını sağlayarak tüketen nesil konumundan çıkıp üreten nesil olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerimizin; güncel robotik kodlama setleri, Lego setleri ve açık kaynaklı diğer elektronik materyaller ile eğitim almalarına olanak sağlayarak problemlere ürettikleri çözümleri uygulamaya dönüştürmeleri için onlara destek vermekteyiz.

Dersimizin Uygulanma Şekli
Derslerimizde, öğrencilerimizin, bilişim teknolojilerini günlük hayatlarında da kullanma becerilerine sahip bireyler olarak yetişmelerini sağlayacak öğretim programları uygulanmaktadır. Bilişimsel ve algoritmik düşünme becerilerini artırmaya yönelik çalışmalarla ders içerikleri hazırlanmaktadır.
Okulumuzda Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi, anasınıfından liseye kadar tüm sınıf seviyelerinde teorik ve uygulamalı olarak konuya göre bilgisayar laboratuvarlarında veya maker atölyelerinde, gerekli robotik ve kodlama materyalleri ile açık kaynaklı elektronik kitler kullanılarak işlenmektedir.

Öğretim Uygulamaları

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım derslerimizde, öğrencilerimize aşağıdaki eğitimler verilmektedir.

Anaokulu ve İlkokul

- Office Programları
- Teknoloji Okuryazarlığı ve Dijital Vatandaşlık
- Teknoloji ve Sağlık
- Problem Çözme Becerileri
- Algoritma Mantığı
- Elektronik Devre Kitleri
- Use Case Uygulamaları
- Yarı Kodlama Uygulamaları
- Blok Kodlama Uygulamaları
- Lego
- Oyun Tasarımı
- STEM

Ortaokul

- Temel Bilgisayar Bilimi Eğitim
- Etik ve Güvenlik
- Teknoloji Okuryazarlığı ve Dijital Vatandaşlık
- Microsoft Office Programları
- Problem Çözme Becerileri Geliştirme
- Blok Tabanlı Kodlama
- Arduino
- 3D Tasarım Uygulamaları
- Yazılım
- Mobil Uygulama Geliştirme
- Lego
- Oyun Tasarımı
- STEM

Lise

- Teknoloji Okuryazarlığı ve Dijital Vatandaşlık
- Microsoft Office Programları
- Arduino
- Yazılım
- Mobil Yazılım
- 3D Tasarım
- Oyun Tasarımı
- STEM
- Web Tasarım

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım derslerimizde, öğrencilerimizi yönlendirmek ve teşvik etmek için takım çalışması ile işbirliğine ve akran öğrenme ortamlarına olanak sağlanmaktadır. Öğrencilerimizin geliştirdiği ürünler sergilenerek olumlu davranışlar pekiştirilmektedir.

Kodlama

Günümüz dünyasında, hızla gelişen bilim ve teknoloji yaşamımızın da gittikçe teknoloji kullanımına bağımlı hâle gelmesine neden olmaktadır. Gün geçtikçe yeni buluşlar olmakta ve bununla beraber bilgi miktarı da artmaktadır.

Bilgi miktarının artması, bilgi çeşitliliğini arttırır ve böylece bilginin içeriği hızla eskimeye başlar. Bu hızlı değişim, gün geçtikçe ilerlemekte ve hiç yerinde saymamaktadır.

Bu değişimin göze alınmasıyla; bu kadar bilginin nasıl öğretileceği, hangisinin öğretilmesinin yararlı olacağı, böylesine geçici bir içeriğin neden öğretileceği gibi sorular karşımıza çıkar. Bu noktada durup düşünüldüğünde öğrenciye bilginin öğretilmesi yerine öğrenciye nasıl öğrenebileceğinin öğretilmesi söz konusu olmuştur. Böylece öğrenci, istediği bilgiye ulaşıp kendine gerekli olan bilgiyi öğrenebilecektir. Bu alt yapı üzerine yapılandırmacı eğitim stratejisi inşa edilmiş ve derslerimiz bu yaklaşıma göre oluşturulmuştur.

Düşün-Tasarla-Üret (MAKER)

Özel Mürüvvet Evyap Okulları olarak atölyelerimiz ile öğrencilerimizin tüketen değil üreten nesiller olmaları için ortamlar sağlamaktayız. Okulumuzun Düşün Tasarla Üret atölyeleri, öğrencilerin maker ruhunu hayata geçirecekleri ortamlardır. Maker ruhu hayal kurmayı, rekabet yerine paylaşımı, yeteneği ve ezber yerine deneyimi temel alır. Öğrencilerimiz var olan ürünleri daha kullanışlı hale getirebilir, gerekirse tekrar üretebilirler . Öğrencilerimize teknoloji becerileri yanında, kodlama ve programlama ile problem çözme, iletişim kurma, takım çalışması, planlama, karar verme, değerlendirme ve yaratıcılık gibi hayatın her alanında faydalı olacak, 21. yüzyıl becerilerini geliştirme imkanı sunulmaktadır. Atölyelerde yapılan çalışmalar disiplinler arası çalışmalar baz alınarak gerçekleştirilmektedir. Tüm bu ortamları kullanırken ve çalışmaları yaparken öğrencilerimizin kendi öğrenme sorumluluklarını almalarını desteklemek amacı ile okul olarak bakış açımız;

“Düşün, Yap, Hata Yap, Öğren, Tekrar Et, Üret” tir. Bu doğrultuda öğrencilerimiz özgürce düşünüp tasarlayıp üretim yapabilmektedirler.